Tidigare

Konstguide

Konstnär: Bok

År: 2016

Den nya Konstguiden, Offentlig konst i staden, är nu klar och finns att köpa i bokhandel och på museerna i staden.

Inom de hårda spiralpärmarna presenteras 359 konstverk i ord och bild. Formatet är så nära en praktisk guidebok som det går. Spiralpärm, utvikbara kartor, adressangivelser och platskoordinater används för att fungera utomhus och för att hitta rätt.

Konstverken presenteras stadsområde för stadsområde – fem stycken sådana finns i stadens nuvarande organisation.

Vi hoppas Konstguiden ska inspirera till egna konstrundor i staden. Om man vill kan man också följa de fyra förslag som finns i boken.

Boken finns i två upplagor – på svenska och på engelska.

Boken är ett samarbetsprojekt mellan ABF, Malmö Förskönings- och Planteringsförening samt Malmö stad, och utgiven på Kira förlag, Malmö.